konkretne informacje na temat tych wyścigów"1/4 mili" w Chełmie - CHEŁM NIGHT STREET RACING SERIES
Automobilklub Chełmski wspólnie z Komendą Miejską Policji, Strażą Miejską i portalem autochelm.com organizuje w sobotę 14 listopada pierwszą, ogólnodostępną imprezę z cyklu Chełm Night Street Racing Series. Początek o godz. 17:00 przy auto komisie Hit na ul. Chemicznej w Chełmie. Impreza będzie miała charakter treningowy przed imprezą konkursową, która odbędzie się dwa tygodnie później w dniu 28 listopada. Patronat nad imprezami objęła Pani Agata Fisz – Prezydent Miasta Chełm...
... Będzie to pierwszy legalny wyścig uliczny we wschodniej Polsce i chyba pierwszy na świecie na dystansie … 1/5 mili, bowiem na taki dystans rywalizacji pozwalają warunki bezpieczeństwa na ul. Chemicznej.
Bezpieczeństwo będzie podczas tej imprezy priorytetem. Kierowcy będą startować w kaskach, zapiętych pasach bezpieczeństwa i przy zamkniętych szybach. Impreza w tym dniu odbędzie się jeśli pozwolą na to warunki pogodowe i asfalt ulicy Chemicznej będzie suchy. Jeśli będzie mokro impreza treningowa zostanie automatycznie przeniesiona na piątek 20 listopada, a finałowa na 4 grudnia.
Warunkiem koniecznym do startu będzie pozytywny wynik badania technicznego samochodu przeprowadzonego bezpłatnie (!) na ścieżce diagnostycznej w warsztacie firmy Marko przy ul. Kolejowej 35 (w dniach 6-7 oraz 9-10 listopada, kontakt komisarz techniczny Marek Cichowicz tel. 504 063 611).
Podział na klasy będzie w zależności od pojemności silnika (do 1300, do 1600, do 2000 i powyżej) bez uwzględniania rodzaju napędu.
Pierwsza część każdej imprezy składać się będzie z jednego przejazdu zapoznawczego i trzech przejazdów kwalifikacyjnych pokonywanych pojedynczo z elektronicznym pomiarem czasu z dokładnością do 0,001 sekundy. Następnie ośmiu kierowców z każdej klasy z najlepszymi wynikami po pierwszej części weźmie udział w eliminacyjnych wyścigach parami, gdzie o przejściu do każdej następnej rundy decydować będzie pierwszeństwo przecięcia linii mety.
Wjazd dla uczestników do biura imprezy zlokalizowanego przy auto komisie Hit przy ul. Chemicznej 11b będzie dozwolony wyłącznie od ulicy Rampa Brzeska, natomiast wjazd dla kibiców od ul. Okszowskiej.
Liczba uczestników jest ograniczona do 40. Więcej informacji, regulamin imprezy i formularz zgłoszenia on-line na stronie
www.automobilklub.chelm.pl Regulamin
CHEŁM NIGHT STREET RACING SERIES
1. Organizatorami cyklu są Automobilklub Chełmski, Komenda Miejska Policji, Straż Miejska w Chełmie i forum autochelm.com. Patronem honorowym imprezy jest Pani Agata Fisz – Prezydent Miasta Chełm.
2. Imprezy planowane są na soboty 14 i 28 listopada 2009 roku. Imprezy odbędą się jeśli nawierzchnia drogi będzie sucha, w przeciwnym razie zostaną przeniesione na piątki 20 listopada i 4 grudnia.
3. Impreza 14 listopada będzie miała charakter treningowy, natomiast 28 listopada charakter zawodów z pucharami (lub medalami) i dyplomami dla trzech najlepszych kierowców w każdej klasie.
4. Warunkiem startu w imprezie jest pozytywny wynik badania technicznego samochodu dokonanego na ścieżce diagnostycznej. Badania takiego będzie można dokonać bezpłatnie w stacji Marko przy ul. Kolejowej 35 w Chełmie w dniach 6-7 i 9-10 listopada – kontakt telefoniczny z komisarzem technicznym Markiem Cichowiczem pod numerem 504 063 611. Kierowcy nie mogący skorzystać z tych badań mogą zostać potraktowani indywidualnie – podpiszą stosowne oświadczenia, a stan techniczny ich samochodów zostanie sprawdzony w czasie odbioru administracyjnego. Do tego niezbędny jest wcześniejszy kontakt z komisarzem technicznym.
5. Liczba uczestników jest ograniczona do 40. Decyduje kolejność zapisów on-line dostępnych na stronie
www.automobilklub.chelm.pl, tam też będzie na bieżąco publikowana lista zgłoszeń oraz inne informacje o imprezie.
6. W imprezie treningowej obowiązuje wpisowe w wysokości 15 zł, członkowie Automobilklubu Chełmskiego 10 zł.
7. Odbiór administracyjny będzie miał miejsce przy auto komisie Hit przy ul. Chemicznej 11b w godz. 17:00 – 17:25. Wjazd na ul. Chemiczną od ul. Rampa Brzeska. Odprawa uczestników, na której obecność jest obowiązkowa rozpocznie się o godz. 17:30.
8. Władze imprezy:
- Grzegorz Gorczyca, P 135/01 – dyrektor, tel. 502 342 117
- Tomasz Błaziak, KMP – kierownik zabezpieczenia
- Marek Cichowicz, P 608/06 – kierownik pomiaru czasu i obliczeń
- Joanna Cichowicz, P 655/07 – kierownik biura.
9. Pierwsza część każdej imprezy składać się będzie z jednego przejazdu zapoznawczego
i trzech przejazdów kwalifikacyjnych pokonywanych pojedynczo z elektronicznym pomiarem czasu z dokładnością do 0,001 sekundy. Następnie ośmiu kierowców z każdej klasy z najlepszymi wynikami po pierwszej części weźmie udział w eliminacyjnych wyścigach parami, gdzie o przejściu do następnej rundy decydować będzie pierwszeństwo przecięcia linii mety. Posiadacz najlepszego czasu będzie rywalizował z posiadaczem ósmego czasu oraz analogicznie drugi z siódmym, trzeci z szóstym i czwarty z piątym. Prawo wyboru miejsca startowego ma posiadacz lepszego czasu. Analogiczne zasady będą stosowane do finału.
10. Podział na klasy jest następujący: do 1300 ccm, do 1600 ccm, do 2000 ccm i powyżej 2000 ccm. Samochody posiadające silniki z turbodoładowaniem zastaną zakwalifikowane do klasy wynikającej z pomnożenia pojemności silnika przez współczynnik 1,5 (zapłon ZS) lub 1,7 (zapłon ZI).
11. Zabrania się stosowania wszelkich elementów przeciwuślizgowych na oponach. Trasę prób uczestnicy pokonują z zapiętymi pasami bezpieczeństwa, włączonymi światłami mijania, zamkniętymi szybami i w kaskach ochronnych.
12. Za dotknięcie elementów ograniczających szerokość toru (słupków, opon, taśmy) kierowca zostanie wykluczony z imprezy.
13. Szczegółowe ustalenia dotyczące imprezy konkursowej w dniu 28 listopada zostaną podane w oddzielnym komunikacie.
14. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian i uzupełnień niniejszego Regulaminu w postaci wywieszonych komunikatów lub w formie ustnej. Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i straty w stosunku do uczestników i ich sprzętu, jak również za spowodowane przez uczestników pośrednio i bezpośrednio szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich mienia.